/ Global Game Jam

GGJ 2015'te Hayatta Kalma Rehberi

Global Game Jam'e az bir süre kaldı.
Her sene olduğu gibi bu sene de bir çok arkadaşımız, hayatlarında ilk defa bir Jam'e katılacak. Bir kaç arkadaşımla beraber, daha önce katıldığımız onlarca Jam'den edindiğimiz tecrübeleri özellikle böyle bir etkinliğe ilk kez katılacak olanlara aktaralım istedik.

Bu sene üç büyük şehir başta olmak üzere yurtiçinde bir çok noktada düzenlenecek olan GGJ'ler, kendiniz gibi oyun yapmak isteyen insanlarla tanışmak ve oyun yapımına ilk adımı atmak için en iyi ortamlardan biri. Bu ilk tecrübenin olabildiğince rahat ve tatmin edici geçmesi için de, dikkat etmenizin iyi olacağını düşündüğüm noktaları sıralayayım.

  • Jam'lerde teknik anlamda çok fazla yeni şey öğrenmemeniz gerekir. Genelde Jam'ler, bu güne kadar edindiğiniz bilgi ve tecrübeyi, bir takımla birlikte pratik etmenizi sağlamak için düzenlenir. Jam'lerde sıfırdan öğreneceğiniz bir şey varsa, o da takım çalışması olmalı.

  • Siz bir işi öğrenerek yapmak istiyor olabilirsiniz, ancak kesinlikle unutmayın ki, takımınızın grafikeri, tasarımcısı, ve büyük ihtimalle diğer yazılımcılar, kendi işlerine devam edebilmek için sizin işinizi bitirmenizi bekliyor olacaklar.

  • Kısıtlı zamanınızı iyi değerlendirmek için, en iyi bildiğiniz tool'ları/dilleri kullanın. Kullanacağınız araçları Jam alanında keşfetmeye çalışmayın.

  • Görsel sanatçılar için: Eğer ürettiğiniz asset'lerin, kullandığınız 3D/2D/Animasyon aracından Unity/UE/GameMaker/Construct gibi oyun geliştirme araçlarına nasıl aktarılacağını bilmiyorsanız, gitmeden öğrenin. Hayallerinizdeki görsel kaliteye ulaşmanın önündeki engel kendiniz olmayın.

  • Yazılımcılar için: Daha önce hiç denemediğiniz, sınırlarını bilmediğiniz bir programlama dilini deneme yeri, muhtemelen Jam alanı değildir. Bir sanatçının sizden nefret etmesini istiyorsanız, söylemeniz gereken tek şey *"Ayarlarız"*dır.

  • İşitsel sanatçılar için: Tecrübesiz ekipler genelde sesi "play'e basınca çalan şey" zannettikleri için, vakit planlaması yaparken implementasyon süreci azımsanabiliyor. Yazılımcıların sesler ile uğraşmaya vakit ayırdıklardan emin olun.

  • Size sunulan tool'ları iyi tanıyın. Unity ile Unity Pro arasındaki fark, oyununuzun dikkat çekmesini sağlayacak fark olabilir.

  • Jam alanında dinlenmek için uyumak isteyebilirsiniz, uyumalısınız da. Ancak fazla vakit kaybetmeden. Power Nap'in ne olduğunu öğrenin ve uygulayın.

  • Ne yediğinize dikkat edin. İlerleyen saatlerde sizi yorabilecek pide, pizza gibi yiyeceklerden uzak durun. Kafeini dengeli alın. Bir anda yapacağınız kola / kahve / enerji içeceği yüklemesinin ilerleyen saatlerde ters tepebileceğini unutmayın. Şekerli gıdalar ve bol bol su tüketin. Ne de olsa dolu bir mesane ile uyuyamazsınız.

  • GGJ bir takım etkinliğidir. Tek kişilik ordu da olsanız, tek başınıza 48 saatte iyi bir oyun yaratmanız zordur. Üstelik yeni arkadaşlar edinmenizin en iyi yolu da beraber çalışmaktır.

  • Herkesi dinleyin. Mümkün olan en kötü takım, birbirlerinin ne yaptığını bilmeyen takımdır.

  • İşini eksik bırakacağını düşündüğünüz takım arkadaşlarınız için bir B planınız olsun.

  • Jam sırasında aklınıza çok daha iyi bir fikir gelirse, takımınızı toplayıp yeni fikri konuşmaktan çekinmeyin. Jam'in başında yaratıcılık size en son uğrayan şeylerden biri olacaktır.

  • Oyun fikirlerinizi mümkün olduğu kadar basit tutun. Basit fikirler, eğer zamanınız kalırsa, daha gelişmiş bir oyun için güzel bir temel sunarlar.

  • Overproduction yapmayın. 48 saatte ne yapabileceğinize dair sınırlarınızı bilin.

  • İlk intiba çok önemlidir. İlk intibanın video olmaması daha da önemlidir. Kısa film yarışmasında değil, Game Jam'de olduğunuzu unutmayın. Oyunun ilk 30 saniyesinin çökmediğine emin olun.

  • Hikaye anlatmak istiyor olabilirsiniz, ama unutmayın, hikaye Elemental Tetrad'ın sadece dörtte biridir. Üstelik insanların oyunları hızlı hızlı oynayıp geçeceği Jam finalinde, en az dikkat çekecek parçasıdır.

Aklıma gelen minik öneriler bu kadar. Bu ufak ipuçları sadece GGJ için değil, aşağı yukarı her Jam için geçerli olan öneriler.

Önümüzdeki GGJ'de "Vay be" dedirecek bir çok oyun görme umuduyla, herkese başarılar.